sâmbătă, 24 octombrie
Învățământ școlar online, un beneficiu sau o povară pentru copii? Problema tabletelor
De Diana Florian - luni, 05 octombrie în categoria Editoriale
36

Distribuie pe rețelele de socializare

Încă din 16 martie 2020, pandemia de Covid-19 a adus multe schimbări și a produs un șoc în cadrul sistemului de învățământ școlar din România.

Odată cu introducerea stării de urgență, școlile au fost închise, urmând ca elevii și studenții să-și continue studiile de acasă, online. Desigur, ideea a fost grozavă la început, cine nu s-ar bucura să nu se mai trezească atât de devreme în fiecare dimineață și să nu fie nevoit să se ridice din pat? Însă, știți cum se zice, în orice bine e și un rău.

Cursurile online, pentru mine, au început ușor. Nu mă așteptam la multe, aveam impresia că o să trec ușor peste semestru. Mare mi-a fost mirarea, văzând că lucrurile devin din ce în ce mai complicate: teme peste teme, o groază de proiecte, multe deadline-uri la care nu făceam față, probleme probleme cu conexiunea la internet și câte și mai câte. Lucrurile au devenit mult mai dificile față de cum erau înainte, atunci când eram prezenți fizic la cursuri. Pandemia a venit ca un șoc pentru sistemul de învățământ din România. Sistemul de învățământ nu a fost și nu este, nici în prezent, pregătit pentru desfășurarea corespunzătoare a orelor didactice. 

Monica Anisie, ministrul Educației și Cercetării al României, a precizat că 87,7% din copii, care încep noul an școlar online, deja în posesia lor tablete sau laptopuri. 

Desigur, ne bucurăm că majoritatea copiilor dețin astfel de dispozitive, însă ce se întâmplă cu cei care nu sunt atât de norocoși și nu dispun de o educație în mediul online? Mulți copii nu au nici măcar parte de un telefon mobil și trăiesc într-un mediu defavorizat, supraviețuind de pe o zi pe alta. Copii orfani, care abia își duc pâinea la gură, săraci și uitați într-un colț de lume, nu se pot bucura de lecții, de colegi sau chiar de profesori. 

Înainte de începerea noului an școlar din septembrie, Guvernul a propus o licitație pentru achiziționarea a 250.000 de tablete, pentru ca toți școlarii să aibă acces la educație. 

Este un conceput bun și astfel, copiii își vor desfășura activitățile online cu bucurie. Însă, ce se întâmplă dacă nu primesc toți copiii defavorizați tablete și nu au parte la educație? Vor putea părinții lor să scoată o sumă de 500 de lei, echivalent cu costul unei tablete, când abia își pot întreține familia? Dar dacă este o familie cu mulți copii și fiecare dintre ei are nevoie de o tabletă? Vor reuși ei să achite costurile din urma folosirii tabletei? Nu cred că cei din Guvern au luat în vedere aceste întrebări. Oricine are dreptul la educație, așa cum se spune în constituție, așa că trebuie luate în considerare toate posibilitățile. Să nu uităm că nu toată lumea are acces la internet, așa cum ar crede alții, și nu pot folosi tableta nici dacă ar vrea. Unele județe din țară au confirmat că în prezent, însă nimeni nu garantează că TOȚI copiii defavorizați din respectivele județe au primit câte o tabletă.

Garanția că toți copiii vor dispune de tehnologie pentru a participa la ore și pentru a avea acces la educație este incertă. Chiar dacă se fac promisiuni în legătură cu achiziționarea tabletelor pentru copii, nimeni nu vede dincolo de „cortină”. Numărul elevilor, care vor putea participa la orele online, nu va ajunge niciodată la procentajul de 100%. România, și Guvernul român, nu sunt pregătiți de „atacurile” pandemiei asupra sistemului de învățământ școlar.  

Distribuie pe rețelele de socializare

Alte știri