marți, 27 octombrie
Povestea din spatele Raulino Delivery, interviu cu Raul Cîșlariu
De Diana Florian - luni, 31 august în categoria Interviuri
167

Distribuie pe rețelele de socializare

Raul Cîșlariu, un tânăr antreprenor în vârsta de 25 de ani, și-a deschis propria afacere de livrare în Baia Mare: Raulino Delivery. 

D.F.:Povestește-ne câteva lucruri despre tine și despre pasiunile tale.

R.C.: Îmi place să fac sport. În tinerețe făceam ciclism. Ieșeam tot timpul când aveam un pic de timp liber. Mergeam tot timpul cu bicicleta, la Târgu-Lăpuș, Cavnic, Satu-Mare. Restul timpului era dedicat muncii. 

Raul Cîșlariu

D.F.: Spune-ne câteva lucruri despre începutul carierei tale. Cum ai pus afacerea pe picioare și de unde a pornit totul?

R.C.: Totul a pornit de la fostul meu job. Nu eram apreciat așa cum aș fi dorit și am ales să muncesc pe cont propriu. Nu pot să zic că această idee a fost originală, deoarece livrările la domiciliu se fac demult în Occident. Eu am ales să încep să fac acest lucru în Baia Mare, am început să livrez clienților produsele cu mașina personală, iar apoi să îmi fac reclamă. Când am început, nu m-am documentat să văd dacă mai există vreo firmă de acest gen. M-am gândit cum ar trebui să fac, iar apoi am început să preiau eu comenzile. Dacă o comandă era cumva greșită, clientul mă suna pe mine. 

D.F: Cum ai reușit să îți promovezi afacerea?

R.C.: Mi-am făcut niște cărți de vizită, am început să le împart, apoi am făcut niște flyere. Le împărțeam la scări de bloc, la case sau direct oamenilor. Am început să fac reclamă la restaurante, să mă împrietenesc cu ei, pentru că nu cunoșteam chiar pe nimeni. Am făcut și promovări în mediul on-line. Am început pe facebook și chiar și în ziua de azi îl folosim pentru a ne face reclamă. Acum avem și site  și o aplicație pentru dispecerat, pentru a prelua comenzile mai ușor. Avem și o aplicație pentru restaurante, pentru o comunicare mai simplă. Înainte ne sunau restaurantele, iar acum cu aplicați, introduc datele în sistem și treaba merge foarte simplu

D.F.: Cum te-ai descurcat pe perioada pandemiei?

R.C.: În situația actuală, față de anul trecut, numărul comenzilor s-a dublat. Nu știu dacă numărul de clienți va scădea, pentru că lumea s-a obișnuit cu noi și le e mult mai comod și lor.

D.F.: Atunci când ai inițiat afacerea ai avut susținerea celor din jur? 

R.C.: În mare parte nu, am avut doar susținerea celor din familie. Ei mi-au spus că o să fie greu, dar nu am ascultat de nimeni. M-am gândit că pot să fac asta, și uite că am reușit. 

D.F.: Ne poți descrie pe scurt business-ul tău? 

R.C.: Noi, în principiu, satisfacem nevoile clienților care apelează la serviciile noastre. Cei care își doresc să le livrăm mâncare, produse sau cumpărături, apelează la noi. Noi preluăm comanda de la ei sau de la restaurante, restaurantul ne contactează pe noi, iar noi livrăm comanda. Acum avem și un parteneriat cu cel mai mare supermarket din oraș, Auchan. De acolo clienții fac cumpărăturile on-line, ei ne contactează și noi mergem și le livrăm. 

D.F.: Prin ce mijloace livrezi comanda?

R.C.: Acum livrez doar cu ajutorul mașinilor. Sperăm ca anul viitor să introducem și trotinete și biciclete. Baia Mare este un oraș micuț, iar bicicletele  ar fi eficiente pentru că au costuri . Momentan ne descurcăm foarte bine și cu mașinile. 

D.F.: Știm că ai mai mulți angajați, care este relația ta cu ei?

R.C.: În principiu mă înțeleg bine cu ei. Majoritatea sunt tineri, au până în 23 de ani, dar nu sunt foarte ascultători și trebuie să le repet un lucru de mai multe ori ca să înțeleagă. 

D.F.: Cum este să fii un tânăr antreprenor?

R.C.: Nu este ușor deloc. În fiecare zi te lovești de probleme, nu prea ști cum să le rezolvi, trebuie să cauți soluții. Viața personală nu prea există, deoarece mai mereu ești prins cu job-ul. 

D.F.: Care a fost cea mai mare provocare pentru tine de-a lungul carierei?

R.C.: Cea mai mare provocare pot să zic că a fost să depășesc momentul în care eram singur, chiar la început, și aveam foarte mult de lucru. Nu aveam timp nici să mănânc. Atunci am fost nevoit să trec la pasul următor, să găsesc angajați, să mă pot ocupa și de ei, și de firmă, dar și de mine.

D.F.: Care este cea mai mare satisfacție adusă de business-ul tău?

R.C.: Cea mai mare satisfacție o am atunci când la un colț de stradă aud doi oameni vorbind despre firma mea, și spun că sunt foarte mulțumiți de serviciile noastre. 

D.F.: Atunci când începi o afacere, îți asumi de cele mai multe ori riscuri. Pentru tine, care a fost cel mai mare risc pe care ți l-ai asumat?

R.C.: În primul rând, riscul pe care mi l-au spus și cei din familie, a fost să nu fie un eșec și să rămân fără loc de muncă. A fost un risc despre care pot să spun  că nu m-a înspăimântat.

D.F.: Ai făcut greșeli de-a lungul carierei și dacă da, care a fost cea din care ai avut cel mai mult de învățat?

R.C.: Cu toții facem greșeli, bineînțeles. Nu ai cum să ai un business și să nu faci greșeli. Pot să zic că greșeala pe care am făcut-o de-a lungul timpului, a fost să am o relație cu angajații mai mult de prietenie decât de lider cu ei. Acum mi-e foarte greu să mă impun în fața lor. Asta a fost singura greșeală. 

D.F.: Care sunt planurile tale de viitor?

R.C.: Planuri de viitor legate de firmă, am mai multe. Vreau să o duc la un nivel și mai mare. Aș vrea să mă extind și în alte orașe, sau să facem o aplicație, să înlocuim partea de dispecerat pentru că există unele probleme, aș vrea să intre comanda direct la livrator. Mai pe viitor aș dori să întemeiez o familie. 

D.F.: Ai un sfat pentru tinerii care și-ar dori să înceapă un business?

R.C.: Da, să se gândească de două ori. 

Distribuie pe rețelele de socializare

Alte știri